Lang:nl: Nederlandse Qt Meetup
-
Note: For lack of a Dutch forum, I post this Dutch-language announcement/poll here.
Beste mede Qt-ers,
Toen ik in de begindagen van Qt DevNet de Nederlandse groep aanvroeg, had ik in mijn hoofd dat het een manier zou kunnen worden om te netwerken met andere Qt developers. Tot nu toe is daar niet zo veel terecht van gekomen, maar na het zien van de foto's van de Qt Meetup in Berlijn vroeg ik me af of het leuk zou zijn om zoiets ook in Nederland te proberen te organiseren? Natuurlijk is de concentratie van Qt developers in Nederland lang niet zo hoog als in Berlijn (waar o.a. de devs van Qt Creator zitten), maar wellicht lukt het toch om iets leuks te regelen.
Doelen:
- Andere Qt developers leren kennen
- Kennis uitwisselen
- Een beter idee krijgen van de arbeidsmarkt voor Qt developers in Nederland
- Gezelligheid
- ... andere ideeën?
Qua lokatie denk ik aan een centrale plek in het land (Utrecht ofzo?), maar dat is ook een beetje afhankelijk van waar de mensen die willen komen vandaan komen. Als 90% in Amsterdam zit, dan ligt dat natuurlijk meer voor de hand. Ik denk op dit moment aan de eerste helft van April qua moment.
Hierbij een kleine poll om de interesse te peilen. Als je invloed wil hebben op de lokatie of de dag van de week, laat dan (ook) even een reactie achter in dit topic.
-
Hey Andre,
Super idee!
Indien het Utrecht of Rotterdam wordt, zal het wel wat moeilijker liggen door de afstand. Voor mij liefst in het weekend.Ik heb hetzelfde geprobeerd in België met als resultaat dat iedereen nogal verspreid over het land zit. Er waren een 3 tal geinteresseerden, misschien kunnen we afspreken om samen te rijden van hieruit?
Ik was van plan om het nog even te proberen als we ongeveer 50 leden hadden, want als maar een percentage erop afkomt is het risico groot dat het een gathering van de 3 musketiers wordt ;-) -
Andre
Inderdaad het aantal QT er in nederland is erg laag.
Ik vond het al leuk dat ik eindelijk een nederlandse groep vond
Nu had ik eerlijk gezegd niet meer op dev gekeken.
maar mij hoofdzakelijk gericht op linkedin
maar daar vond ik niet echt een nederlandse afdelingHet midden van nederland lijkt mij perfect
Utrecht of zo maar hoeft niet perse.
Het lijkt me wel het beste om het in een weekend te houden.Mij maakt het aantal personen niet zoveel uit.
of het er nu 10 zijn of 50