Aktualizowanie wyswietlanego obrazka
-
Witam wszystkich!
Jestem licealistą samoukiem, uczę się QT od niedawna ale od 5 dni szukam po internecie i nie potrafie rozwiązać problemu.
Tworzę prosty automat komórkowy (gra w życie), gdzie w każdej iteracji będzie zmieniać się mapa złożona z pixeli. Mój kod w skrócie:
QImage MainWindow::simulationCreate(QGraphicsScene *graphic,int sizeX, int sizeY, int nucleons, int ** tableResults, int ** tableTemporary){ //->zmienne lokalne, tworzenie dynamiczne tablic, wybieranie miejsc dla "zarodków" itp //W poniższy sposób tworze i wyświetlam początkową mapę złożoną z pixeli QImage symulacja = QImage(sizeX,sizeY,QImage::Format_RGB32); graphic = new QGraphicsScene(this); graphic ->addPixmap(QPixmap::fromImage(symulacja)); ui->graphicsView->setScene(graphic); //->tutaj następują kolejne pokolenia, gdzie wartość poszczególnych pixeli zmieniam jak poniżej symulacja.setPixel(m,o,qRgb(0,0,0)); // , dzieje się to w pętli, setki, a nawet tysiące razy, i co jakiś cykl, chciałbym "odświeżać" pixmapę. Próbowałem np tak: graphic ->addPixmap(QPixmap::fromImage(symulacja)); ui->graphicsView->setScene(graphic); //ale to doprowadza do oczywistego wycieku pamięci i crashu programu. }
Proszę o pomoc, jak mogę aktualizować tą swoją pixmapę.
Z góry dziękuję -
Cześć,
Problem polega na tym, że ignorujesz wartość zwracaną z
addPixmap()
. Ta funkcja zwraca pointer do nowo utworzonego obiektu graficznego, który wyświetla pixmapę. Zapamiętaj go sobie w zmiennej i kiedy chcesz podmienić obrazek zawołaj na tej zmiennejsetPixmap()
z nowym obrazkiem.Nie ma potrzeby ponownie ustawiać sceny na widoku. Raz wystarczy.
-
Zmieniłem na taki układ:
QImage symulacja = QImage(sizeX,sizeY,QImage::Format_RGB32); QGraphicsPixmapItem * ptrToImage; graphic = new QGraphicsScene(this); ptrToImage = graphic->addPixmap(QPixmap::fromImage(symulacja)); ui->graphic->setScene(graphic); ptrToImage->setPixmap(QPixmap::fromImage(symulacja));