Important: Please read the Qt Code of Conduct - https://forum.qt.io/topic/113070/qt-code-of-conduct

Errore in compilazione "Could not create the directory ..."

• Ciao a tutti perdonate la domanda molto molto niubba.
    Devo usare un codice che mi ha passato un mio amico ma quando faccio mi build mi da errore

12:28:30: Running steps for project prog_ium...
    12:28:30: Could not create directory "C:\Users\NOME DEL MIO AMICO\Documents\Qt\Workspace\build-prog_ium-Desktop_Qt_5_6_0_MinGW_32bit-Debug"
    Error while building/deploying project prog_ium (kit: Desktop Qt 5.6.0 MinGW 32bit)
    When executing step "qmake"
    12:28:30: Elapsed time: 00:00.

Ho già provato ad andare in Tools --> options --> build and run e la cartella corrisponde.

Qualcuno mi darebbe una dritta? Grazie

• Lifetime Qt Champion

Hi @ValeC,

C:\Users\NOME DEL MIO AMICO\Documents\Qt\Workspace\build-prog_ium-Desktop_Qt_5_6_0_MinGW_32bit-Debug

Please try a directory without spaces (and special characters) for your project, like C:\Dev\prog_ium

Regards

• @aha_1980 probabably I didn't explain clarly my problem.

I've this project, made by a friend. When I tray to buid it Qt creator give to me this error

12:28:30: Running steps for project prog_ium...
    12:28:30: Could not create directory "C:\Users\MYFRIENDNAME\Documents\Qt\Workspace\build-prog_ium-Desktop_Qt_5_6_0_MinGW_32bit-Debug"
    Error while building/deploying project NAMEPROJECT (kit: Desktop Qt 5.6.0 MinGW 32bit)
    When executing step "qmake"
    12:28:30: Elapsed time: 00:00.

so how i can change this path?

• @ValeC
    Have a look in the .pro file. If it contains somewhere something like C:\Users\MYFRIENDNAME you probably need to change it to something like C:\Users\YOURNAME. The path C:\Users\YOURNAME\Documents\Qt\Workspace then needs to exist.

• no there is nothing like C:\Users\MYFRIENDNAME

• Lifetime Qt Champion

@ValeC

You need write access in this directory, do you have that?

Please follow my suggestion and copy the project in a folder C:\Dev and delete the .pro.user file. Then it will build fine.

• @ValeC
    Ciao,
    Mi vengono in mente solo queste possibilità:

• Se “NOME DEL MIO AMICO” non è l’utente che stai usando potrebbe essere un problema di diritti di scrittura\lettura
    • Se il tuo amico ti ha passato anche .pro.user allora potresti provare a cancellarlo

Come consigliato da @aha_1980 prova a spostare il progetto in un altro folder, “c:\ProjQt\Progetto” cancellando il file .pro.user

• @aha_1980 sorry, maybe I didn't understand your advice before. After deleting .pro.user, it works!

• @CP71 Si avete ragione, dopo averlo cancellato funziona. Grazie a tutti.

Log in to reply