Qt a praca
-
Ja pracuję w Qt na codzień, już od 8 lat. Od 6 we Wrocławiu (ale zdalnie także to nie ma znaczenia).
Wiecie może czemu tak mało jest ofert?
- C++ nie jest jakoś nieziemsko popularny (w porównianiu do Javy, Pythona, JS itd.)
- wśród ludzi znających C++, nie każdy zna/ korzysta z Qt, także pula ofert pracy automatycznie maleje jeszcze bardziej
- cross-platform to obecnie gorący temat i Qt często przegrywa z innymi frameworkami, jak Flutter, React, Wasm, a nawet Go czy Rust
- Qt Company nie pomaga w temacie, z ich dziwną licencją i wysokimi kosztami
- z jakiegoś powodu, Qt jest dość "regionalne" - np. w Niemczech ofert pracy z Qt jest znacznie więcej (a przynajmniej było, dawno nie sprawdzałem), dość popularne jest też w USA
-
Ja podobnie. Pracuję z Qt od 11 lat we Wrocławiu, w dwóch różnych firmach. Zgadzam się ze wszystkim co @sierdzio wymienił. Dodam tylko, że jest trochę firm, które używają Qt ale mało która wymienia je jako wymóg w ogłoszeniach. Niestety popularne jest przeświadczenie, że Qt to przecież "tylko ui" więc nie warto o nim wspominać, a jak znasz C++ to sobie poradzisz :-/
-
Tak z czubka głowy to np. Nokia (telco), Trapeze (transport), Techland (gamedev) i wszelkie firmy outsorcingowe - Sii, Tieto itp (w tych to Qt pewnie w zależności od aktualnych zleceń) a z pewnością wiele więcej.
Miej na uwadze, że Qt to dość konkretna specjalizacja, więc firmy mogą szukać kogoś z doświadczeniem do dojrzałych, istniejących projektów. Sam prowadzę czasem rekrutacje i niestety wielu kandydatów którzy mają w CV Qt wpisują je tam na zasadzie "słyszałem, zrobiłem kiedyś widgeta, chciałbym się pouczyć". Dobrze jest z góry zaznaczyć stopień znajomości i postarać się o jakieś zrealizowane projekty w CV bo inaczej ewentualna rozmowa może być dość krótka ;) -
wszelkie firmy outsorcingowe - Sii, Tieto itp (w tych to Qt pewnie w zależności od aktualnych zleceń)